Beleidsmedewerker riolering en water

Ben je een actieve probleemoplosser met verstand van water, riolering civiele techniek en ben je niet bang om vernieuwend te zijn en draag je dat ook uit? Lees dan verder, want voor het team Openbare Ruimte zoeken we een beleidsmedewerker riolering voor 36 uur per week.

Team Openbare Ruimte

Het team Openbare Ruimte bestaat uit 45 enthousiaste collega’s en wordt aangestuurd door een teammanager. Samen zijn we verantwoordelijk voor het beleid, beheer, onderhoud, nieuwe aanleg en inrichting van wegen, verkeer, riolering, openbare verlichting, openbaar groen, begraafplaatsen, sportvelden, speelterreinen, hertenparken, bos- en natuurterreinen, ondergrondse infrastructuur, straatreiniging, gladheidbestrijding en afvalinzameling. Jij bent verantwoordelijk voor het riolerings- en waterbeleid en werkt nauw samen met collega’s van het team Openbare Ruimte en Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting en met de collega’s van de omliggende overheden.

Jouw werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van verschillende beleid- en beheerprogramma’s op het gebied van stedelijke watertaken en het stedelijk watersysteem.
  • Je houdt de nieuwste ontwikkelingen bij in het vakgebied en geeft gevraagd en ongevraagd advies.
  • Je neemt deel aan regionale werkgroepen.
  • Ontwikkelingen op het gebied van klimaatadaptatie en duurzame inrichting van de openbare ruimte die gerelateerd zijn aan riolering en water houd jij nauwlettend in de gaten; ook draag je bij aan deze aspecten binnen projecten.

Wat verwachten we van jou?

Richting het bestuur, de organisatie en de inwoners verwachten wij een klantvriendelijke, dienstbare en communicatieve houding. Je weet rekening te houden met de omgeving en te anticiperen op de behoeften van de klant. Je hebt algemeen technische kennis van riolering en waterhuishouding en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je hebt een resultaatgerichte houding en kunt als professional goed samenwerken.

Verder verwachten we:

  • Een relevante afgeronde hbo-(vak)opleiding civiele techniek en/of basisopleiding riolering.
  • Hbo werk- en denkniveau en minimaal drie jaar ervaring op het gebied van riolering en water bij voorkeur binnen een bestuurlijke organisatie of adviesbureau.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het vakgebied stedelijk water en kennis van gebruik en inrichting van watersystemen in stedelijk en landelijk gebied.
  • Je beschikt over een cijfermatig inzicht en bewaakt de bijbehorende budgetten en investeringen.
  • Je bent bekend met gemeentelijke, regionale en landelijke watertaken en uitgangspunten, het stedelijk waterbeheer, het DPRA, de Omgevingswet en kent hierin de recente ontwikkelingen.
  • Je bent in staat zelfstandig beleid en meerjarenplanningen op te stellen en vervolgens zorg te dragen voor een correcte evaluatie en waar nodig bij te sturen.
  • Je beschikt over uitstekende sociale vaardigheden en bent proactief en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk en weet de betrokken partijen (bestuurders, collega’s, inwoners en bedrijven) mee te nemen in de wereld van (afval)water en hen hierin van de juiste informatie te voorzien.
  • Je bent bereid je te ontwikkelen.

Wat bieden wij?

We bieden je een interessante en uitdagende functie. Je arbeidsovereenkomst is in eerste instantie voor één jaar. Bij goed functioneren wordt dit omgezet in een vast contract. Het salaris wordt – afhankelijk van opleiding en ervaring – vastgesteld in functieschaal 10 volgens de CAO Gemeenten (minimaal € 3.090,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). De gemeente Nunspeet heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder opleidingsmogelijkheden, Individueel Keuzebudget en ‘werken op maat’ waarbij de werksituatie goed kan worden afgestemd op de privésituatie. Daarnaast hebben we een actieve personeelsvereniging die maandelijks diverse activiteiten organiseert.

Geïnteresseerd?

Reageer dan via https://vacatures.one/24730/solliciteren t.a.v. Derjan Heuver, teammanager team Openbare Ruimte. De vacature is voor een langere periode opengezet. We zijn benieuwd naar je motivatie en CV. Wil je meer weten over deze functie en de gemeente Nunspeet? Neem dan contact op met Bernard Spronk, senior adviseur Openbare Ruimte via (0341) 25 99 11.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. We vragen je altijd een VOG bij indiensttreding in te leveren.

Beste werkgever

De gemeente Nunspeet is een prachtige gemeente om in en voor te werken. We zijn niet voor niets door onze eigen medewerkers uitgeroepen tot beste werkgever! Dat laten we je graag zien. Hoe? Bekijk ons filmpje.

Over de gemeente

Nunspeet ligt op de Veluwe en heeft ruim 28.000 inwoners. Bij ‘Veluwe’ denk je  aan een groene omgeving en prachtige natuur. Nunspeet heeft het allemaal. De uitgestrekte bossen, heide, weilanden en het Veluwemeer maken de gemeente geliefd bij toeristen. De gemeente Nunspeet bestaat uit de dorpen Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten.

Als gemeente zetten we de inwoner centraal en vanuit de organisatie zetten we de medewerker centraal. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk en daarom bieden we onze medewerkers volop kansen voor scholing en persoonlijke groei.

Het gemeentehuis ligt middenin het centrum van Nunspeet, is goed bereikbaar via de A28 en heeft een station op loopafstand van het centrum. Er heerst een familiaire en informele sfeer en we hebben korte lijntjes.

Overtuigd? Reageer dan vandaag nog op deze vacature.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Contact