Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

​Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Wat u moet weten

  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het uittreksel ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. Neem in dat geval mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee
  • Geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin

Plan alleen een afspraak als het spoed heeft. Een afspraak maken kan alleen per telefoon via (0341) 25 99 11. Online een afspraak inplannen kan tijdelijk niet.

Een uittreksel BRP kost € 7,30.

Contact