Op 25 mei a.s. van 10u tot 14u houdt de gemeente Nunspeet een Open Huis. Er is van alles te zien en te doen. Meer informatie.

Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. Op een standaard uittreksel BRP staat uw naam, uw adres, uw geboorteplaats en uw geboortedatum.

Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Wat u moet weten

  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen.
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.

Stand van zaken van uw aanvraag volgen

U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met e-Herkenning.

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het uittreksel ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. Neem in dat geval mee:

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs);
  • vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een machtigingsformulier en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee;
  • geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.

Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een uittreksel BRP? Vul dan het machtigingsformulier in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.

Kosten

Een uittreksel BRP kost € 7,80.

Wat vindt u van onze website?

Groene smiley (positief)Oranje smiley (neutraal)Rode smiley (negatief)