Facturatie
De gemeente Nunspeet maakt gebruik van e-facturatie, waardoor wij uw facturen sneller en efficiënter verwerken en dus gemiddeld sneller betaald kan worden door de gemeente.
Waarom e-facturatie?
E-facturatie kent veel voordelen. Doordat er een aantal handelingen worden geautomatiseerd, worden uw e-facturen efficiënter verwerkt en is de kans op fouten gering. De gemiddelde betaaltermijn wordt verkort, de papierstroom blijft achterwege en heeft u geen print- en portokosten. Tenslotte is het een milieuvriendelijke oplossing door minder papiergebruik en een lagere CO2-uitstoot.
Is e-facturatie veilig?
Uw e-factuur, het XML- of UBL-bericht, aan de gemeente Nunspeet loopt via een beveiligde verbinding. Hiermee zijn uw gegevens op een zeer hoog niveau beveiligd. Op de factuur vermelde (persoons)gegevens zijn hiermee goed beschermd.
Hoe kunt u een e-factuur versturen?
Verschillende boekhoudpakketten ondersteunen e-factureren via Peppol of zijn bezig met de implementatie. Via onderstaande link kunt u bekijken of uw softwarepakket hierop is aangesloten: peppolautoriteit.nl.
Maakt u geen gebruik van een eigen boekhoudpakket, dan bestaan er via marktpartijen portalen die u toegang geven tot het (Peppol)netwerk dat eenvoudige uitwisseling van e-facturen mogelijk maakt.
U kunt de e-factuur via het Peppol-netwerk naar de gemeente Nunspeet sturen op basis van één van de volgende nummers:
OIN: 00000001001831185000
KVK: 52584372
BTW NR: NL001831185B02
Het sturen van een e-factuur heeft bij ons de voorkeur, maar het blijft mogelijk om ook via e-mail en per post een factuur te sturen. Via e-mail kan de factuur als pdf worden gestuurd naar crediteuren@nunspeet.nl.
Meer informatie
De medewerkers van de gemeente zijn graag bereid uw vragen te beantwoorden. Neem contact op via e-mail administratie@nunspeet.nl of telefoon (0341) 25 99 11.