Briefadres
Als u geen (vast) woonadres heeft, kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente waar u uw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven. Bijvoorbeeld als u schipper bent of als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit. Soms kunt u ook een briefadres aanvragen omdat dit voor u veiliger is in een bepaalde situatie. De burgemeester beoordeelt dit.
Aanvraagformulier briefadres (pdf, 403.93 KB)
Wat u moet weten
U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waarin het briefadres ligt. Geef hierbij aan waarom u een briefadres wilt.
Gaat de gemeente akkoord? Dan krijgt u alle post van de gemeente en andere overheidsinstanties op dit briefadres. Zorg er wel voor dat u uw briefadres ook aan andere instanties doorgeeft.
Aanvragen in het Klantcontactcentrum
U kunt het briefadres ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Neem in dat geval mee:
- Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner
Meer informatie
U kunt voor meer informatie terecht in het Klantcontactcentrum of u kunt bellen met telefoonnummer (0341) 25 99 11.