Afvalstoffenheffing
De gemeente laat afval inzamelen en verwerken. Als inwoner betaalt u hieraan mee via de afvalstoffenheffing.
Wat u moet weten
- Het aantal personen dat op 1 januari van het belastingjaar staat ingeschreven, is bepalend voor de hoogte van de aanslag
- Er wordt uitgegaan van de gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP)
- Als u een woning voor uzelf ter beschikking houdt (een 'tweede woning'), maar niet op dat adres staat ingeschreven en de gemeente zamelt de huishoudelijke afvalstoffen in, moet u voor die woning ook afvalstoffenheffing betalen
- Met de opbrengst van de afvalstoffenheffing betalen wij de kosten die verband houden met het ophalen en verwerken van huisvuil (100% kostendekkend)
Verhuizen
- Verhuist u naar een andere gemeente of naar het buitenland? Dan storten wij het teveel betaalde bedrag over het aantal volledige maanden terug
- Komt u in de loop van het jaar in Nunspeet wonen dan betaalt u over het aantal volledige maanden dat u in de gemeente Nunspeet woonachtig bent
- Wijzigingen in huishoudengrootte gedurende het belastingjaar hebben geen invloed op de hoogte van de aanslag
Kosten 2021
Soort huishouden | 2021 | Was in 2020 |
---|---|---|
Eenpersoonshuishouden | € 158,- | € 144,- |
Tweepersoonshuishouden | € 180,- | € 168,- |
Drie- of meerpersoonshuishouden | € 204,- | € 189,- |
Recreatief gebruik | € 158,- | € 144,- |
Meer informatie
Lees meer over afvalstoffenheffing in de Verordening afvalstoffenheffing 2021.