Als uitvaartondernemer kunt u online aangifte doen van overlijden. U heeft hiervoor eHerkenning nodig (minimaal niveau EH3). De betaling gaat via iDeal.
Doet u voor de eerste keer online aangifte binnen de gemeente Nunspeet? Vul dan het formulier Aanleveren gegevens uitvaartondernemer (pdf, 79.35 KB) in en stuur het naar frontoffice@nunspeet.nl. Dan zetten wij uw gegevens in het systeem en kunt u daarna online aangifte van overlijden doen.
Online aangifte van overlijden
Wat u moet weten
- U ontvangt toestemming tot begraven of cremeren via de e-mail.
- De originele toestemming en uittreksel van de akte van overlijden ontvangt u ook per post.
- Stuur de A-verklaring en B-verklaring op naar de gemeente.
- Wilt u de aangifte per post indienen, dan kunt u contact opnemen met frontoffice@nunspeet.nl
- Bij elke uitvaart moet een rechthebbende worden toegewezen. Als u de aangifte per post wilt indienen, kunt u ook hiervoor contact opnemen met frontoffice@nunspeet.nl
- Als de begrafenis buiten de wettelijke termijn moet plaatsvinden, is dat pas mogelijk na toestemming van de burgemeester. Om een vervroeging of uitstel van een begrafenis of crematie aan te vragen, kan het aanvraagformulier Vervroegen/uitstel begraven en cremeren (pdf, 98.00 KB) gebruikt worden.