Afschrift burgerlijke stand

​Een afschrift burgerlijke stand heeft u nodig als bewijs van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding. 

  • U vraagt het afschrift aan in de gemeente van geboorte, huwelijk of overlijden.
  • Als u het afschrift digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.
  • U kunt ook een internationaal afschrift aanvragen.
  • Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Nunspeet woont? Vraag dan een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aan.

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een afschrift burgerlijke stand zakelijk aanvragen met e-Herkenning.


Accordion item is ingeklapt

U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning.

Accordion item is ingeklapt

U kunt het afschrift ook aanvragen in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. Het afschrift maken wij klaar terwijl u wacht.

Neem naar de afspraak het volgende mee: 

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs);
  • vraagt u het afschrift voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van diegene mee;
  • Geld: u betaalt uw afschrift bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.

Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een afschrift burgerlijke stand? Vul dan het machtigingsformulier (pdf, 100.21 KB) in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.

Accordion item is ingeklapt

Een afschrift burgerlijke stand kost € 16,80.


Wat vindt u van onze website?

  • Beoordeel deze pagina als goed (groene smiley)
  • Beoordeel deze pagina als neutraal (oranje smiley)
  • Beoordeel deze pagina als slecht (rode smiley)

Contact

Vandaag bereikbaar van 08:30 tot 16:30 uur