Het gemeentehuis en de -werf zijn gesloten op maandag 29 mei a.s. (tweede pinksterdag).

Afschrift burgerlijke stand

​Een afschrift burgerlijke stand heeft u nodig als bewijs van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding. Als u het afschrift digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Afschrift burgerlijke stand zakelijk

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel aanvragen met e-Herkenning.

Wat u moet weten

  • U vraagt het afschrift aan in de gemeente van geboorte, huwelijk of overlijden
  • U kunt ook een internationaal afschrift aanvragen
  • Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Nunspeet woont? Vraag dan een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aan
  • Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een afschrift burgerlijke stand? Vul dan het machtigingsformulier (pdf, 136.26 KB) in en geef deze mee aan de persoon die u machtigt.

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het afschrift ook aanvragen in het Klantencontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het afschrift maken wij klaar terwijl u wacht. In dat geval neemt u mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Vraagt u het afschrift voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van diegene mee
  • Geld: u betaalt uw afschrift bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin

Kosten

Een afschrift burgerlijke stand kost € 15,70.

Contact