Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. Op een standaard uittreksel BRP staat uw naam, uw adres, uw geboorteplaats en uw geboortedatum.

Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Wat u moet weten

  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen.
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.

Stand van zaken van uw aanvraag volgen

U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met e-Herkenning.

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het uittreksel ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. Neem in dat geval mee:

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs);
  • vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een machtigingsformulier en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee;
  • geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.

Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een uittreksel BRP? Vul dan het machtigingsformulier in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.

Kosten

Een uittreksel BRP kost € 7,80.

Wat vindt u van onze website?

Groene smiley (positief)Oranje smiley (neutraal)Rode smiley (negatief)