- Op een standaard uittreksel BRP staat uw naam, uw adres, uw geboorteplaats en uw geboortedatum.
- Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie.
- Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.
- U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen.
- Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.
Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen
Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat.
Voor deze aanvraag heeft u als burger minimaal DigiD niveau substantieel nodig. Hiervoor dient u eenmalig met de DigiD-app een ID-check van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart toe te voegen. Hierna is de DigiD-app geschikt om in te loggen
Aanvraag door bedrijven
Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met e-Herkenning.
Voor deze aanvraag heeft u als ondernemer minimaal betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig. U kunt het betrouwbaarheidsniveau van uw inlogmiddel ophogen via uw leverancier.
U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning.
U kunt het uittreksel ook aanvragen in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht.
Neem naar de afspraak het volgende mee:
- een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs);
- vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een machtigingsformulier (pdf, 100.21 KB) en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee;
- geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.
Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een uittreksel BRP? Vul dan het machtigingsformulier (pdf, 100.21 KB) in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.