Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. Op een standaard uittreksel BRP staat het volgende:

  • Uw naam
  • Uw adres
  • Uw geboorteplaats en -datum

Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Uittreksel BRP zakelijk

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel aanvragen met e-Herkenning.

Wat u moet weten

  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan
  • Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een uittreksel BRP? Vul dan het machtigingsformulier (pdf, 136.26 KB) in en geef deze mee aan de persoon die u machtigt.

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het uittreksel ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. Neem in dat geval mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee
  • Geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin

Kosten

Een uittreksel BRP kost € 7,75.

Contact