Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen
Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. Op een standaard uittreksel BRP staat het volgende:
- Uw naam
- Uw adres
- Uw geboorteplaats en -datum
Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.
Wat u moet weten
- U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen
- Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan
Aanvragen in het Klantcontactcentrum
U kunt het uittreksel ook aanvragen in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. Neem in dat geval mee:
- Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee
- Geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin
Kosten
Een uittreksel BRP kost € 7,60.