Het gemeentehuis en de gemeentewerf zijn vrijdag 29 maart (Goede Vrijdag) en maandag 1 april 2024 (tweede paasdag) gesloten. 

Afschrift burgerlijke stand

​Een afschrift burgerlijke stand heeft u nodig als bewijs van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding. Als u het afschrift digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.

Wat u moet weten

  • U vraagt het afschrift aan in de gemeente van geboorte, huwelijk of overlijden.
  • U kunt ook een internationaal afschrift aanvragen.
  • Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Nunspeet woont? Vraag dan een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aan.

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een afschrift burgerlijke stand zakelijk aanvragen met e-Herkenning.

Stand van zaken van uw aanvraag volgen

U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt het afschrift ook aanvragen in het Klantencontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken. Het afschrift maken wij klaar terwijl u wacht. In dat geval neemt u mee:

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs);
  • vraagt u het afschrift voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van diegene mee;
  • Geld: u betaalt uw afschrift bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.

Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een afschrift burgerlijke stand? Vul dan het machtigingsformulier in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.

Kosten

Een afschrift burgerlijke stand kost € 16,40.

Wat vindt u van onze website?

Groene smiley (positief)Oranje smiley (neutraal)Rode smiley (negatief)