Verhuizing doorgeven

‚ÄčKomt u nieuw in de gemeente Nunspeet wonen? Of verhuist u naar een ander adres in de gemeente Nunspeet? Geef uw adreswijziging uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum aan ons door. Als u naar een andere gemeente verhuist, dan geeft u dit door aan de gemeente waar u gaat wonen. Het melden van uw verhuizing kost niets.

Verhuist u naar het buitenland? Kijk bij verhuizing naar het buitenland.

Verhuist u vanuit het buitenland naar Nunspeet? Kijk bij verhuizing vanuit het buitenland.

Wat u moet weten

  • U kunt uw verhuizing maximaal vier weken voor uw verhuizing melden
  • De adreswijziging gaat in op de door u aangegeven verhuisdatum
  • Als u de verhuizing later dan vijf dagen na de verhuisdatum meldt, gaat de adreswijziging in op de dag van melden
  • Verhuist u vanuit een andere gemeente naar Nunspeet? Uw oude gemeente krijgt automatisch het nieuwe adres door
  • U kunt uw verhuizing voor uw partner doorgeven als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft (dit geldt niet voor een samenlevingscontract via een notaris)

Soms moet u bewijsstukken meesturen:

  • Een huurcontract
  • Een toestemmingsverklaring voor inschrijving op adres
  • Bij antikraak: de gebruikersovereenkomst

Doorgeven in het Klantcontactcentrum

U kunt uw verhuizing ook doorgeven in het Klantcontactcentrum. U moet hiervoor een afspraak maken.

  • Neem een geldig identiteitsbewijs mee
  • Als u gaat inwonen bij iemand, de toestemming hoofdbewoner en een kopie legitimatie van de hoofdbewoner

U kunt ook het formulier verhuizing doorgeven (pdf, 238.09 KB) volledig ingevuld en ondertekend per post sturen naar:

Gemeente Nunspeet
Postbus 79      
8070 AB Nunspeet

Plan alleen een afspraak als het spoed heeft. Een afspraak maken kan alleen per telefoon via (0341) 25 99 11. Online een afspraak inplannen kan tijdelijk niet.

Contact