Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen
Soms kunt u bij uw woonadres een eigen parkeerplaats krijgen. Dit hangt af van uw handicap en het aantal beschikbare parkeerplaatsen.
Wat u moet weten
U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:
- Parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn
- U beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid
- Een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente
- Anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats
- Er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats
Aanvragen
Naast digitaal met DigiD, kunt u het ook schriftelijk aanvragen via het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 1.41 MB)
Vul dit volledig in en stuur het ondertekend per post naar:
Gemeente Nunspeet
Postbus 79
8070 AB Nunspeet
- Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats moet het college van B en W een verkeersbesluit nemen. Dit kan 11 weken duren
- U kunt een wijziging van kenteken ook telefonisch of per e-mail doorgeven aan de gemeente
Aanvragen in het Klantcontactcentrum
U kunt uw aanvraag ook doen in het Klantcontactcentrum in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. De volgende zaken neemt u mee:
- Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Rijbewijs
- Kentekenbewijs
- Gehandicaptenparkeerkaart
Kosten
Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats zijn geen leges verschuldigd of kosten verbonden.