Het gemeentehuis en de gemeentewerf zijn vrijdag 29 maart (Goede Vrijdag) en maandag 1 april 2024 (tweede paasdag) gesloten. 

Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

​Soms kunt u bij uw woonadres een eigen parkeerplaats krijgen. Dit hangt af van uw handicap en het aantal beschikbare parkeerplaatsen.

​Wat u moet weten

U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:

  • parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn;
  • u beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid;
  • een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente;
  • anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats;
  • er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats.

Aanvragen

Naast digitaal met DigiD, kunt u het ook schriftelijk aanvragen via het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats.

Vul dit volledig in en stuur het ondertekend per post naar:

Gemeente Nunspeet
Postbus 79      
8070 AB Nunspeet

  • Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats moet het college van B en W een verkeersbesluit nemen. Dit kan 11 weken duren.
  • U kunt een wijziging van kenteken ook telefonisch of per e-mail doorgeven aan de gemeente.

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt uw aanvraag ook doen in het Klantcontactcentrum in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. De volgende zaken neemt u mee:

  • uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs);
  • rijbewijs;
  • kentekenbewijs;
  • gehandicaptenparkeerkaart.

Kosten

Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats zijn geen leges verschuldigd of kosten verbonden.

Wat vindt u van onze website?

Groene smiley (positief)Oranje smiley (neutraal)Rode smiley (negatief)