Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen
Soms kunt u bij uw woonadres een eigen parkeerplaats krijgen. Dit hangt af van uw handicap en het aantal beschikbare parkeerplaatsen.
Wat u moet weten
U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:
- parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn;
- u beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid;
- een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente;
- anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats;
- er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats.
Aanvragen
Naast digitaal met DigiD, kunt u het ook schriftelijk aanvragen via het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 67.14 KB).
Vul dit volledig in en stuur het ondertekend per post naar:
Gemeente Nunspeet
 Postbus 79      
 8070 AB Nunspeet
- Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats moet het college van B en W een verkeersbesluit nemen. Dit kan 11 weken duren.
- U kunt een wijziging van kenteken ook telefonisch of per e-mail doorgeven aan de gemeente.
Aanvragen in het Klantcontactcentrum
U kunt uw aanvraag ook doen in het Klantcontactcentrum in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. De volgende zaken neemt u mee:
- uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs);
- rijbewijs;
- kentekenbewijs;
- gehandicaptenparkeerkaart.
Kosten
Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats zijn geen leges verschuldigd of kosten verbonden.