Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

​Soms kunt u bij uw woonadres een eigen parkeerplaats krijgen. Dit hangt af van uw handicap en het aantal beschikbare parkeerplaatsen.

​Wat u moet weten

U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:

  • Parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn
  • U beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid
  • Een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente
  • Anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats
  • Er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats

Aanvragen

Naast digitaal met DigiD, kunt u het ook schriftelijk aanvragen via het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 1.41 MB)

Vul dit volledig in en stuur het ondertekend per post naar:

Gemeente Nunspeet
Postbus 79      
8070 AB Nunspeet

  • Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats moet het college van B en W een verkeersbesluit nemen. Dit kan 11 weken duren
  • U kunt een wijziging van kenteken ook telefonisch of per e-mail doorgeven aan de gemeente

Aanvragen in het Klantcontactcentrum

U kunt uw aanvraag ook doen in het Klantcontactcentrum in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. De volgende zaken neemt u mee:

  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Gehandicaptenparkeerkaart

Plan alleen een afspraak als het spoed heeft. Een afspraak maken kan alleen per telefoon via (0341) 25 99 11. Online een afspraak inplannen kan tijdelijk niet.

Kosten

Voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats zijn geen leges verschuldigd of kosten verbonden.

Contact

Vandaag bereikbaar van 08:30 tot 16:30 uur